LogoLidi Logo30años
LogoUNLP

Artículos en Revistas

Autor:

2017

[DOI] Analysis of Methods for Generating Classification Rules Applicable to Credit Risk

P. Jimbo Santana, A. Villa Monte, E. Rucci, L. C. Lanzarini, and A. Fernández Bariviera, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 17, num. 1, págs. 20-28, abril de 2017.

[DOI] Simplifying credit scoring rules using LVQ + PSO

L. C. Lanzarini, A. Villa Monte, A. Fernández Bariviera, and P. Jimbo Santana, Kybernetes (ISSN 0368-492X), vol. 46, num. 1, págs. 8-16, doi. 10.1108/K-06-2016-0158, 2017.

[DOI] Change-driven development for scientific software

M. Méndez and F. G. Tinetti, The journal of supercomputing (ISSN 0920-8542, 1573-0484), vol. 73, num. 5, págs. 2229-2257, doi. 10.1007/s11227-017-1966-1, 2017.

[DOI] Towards completely fair scheduling on asymmetric single-ISA multicore processors

J. C. Saez, A. Pousa, F. Castro, D. Chaver, and M. Prieto-Matias, Journal of parallel and distributed computing (ISSN 0743-7315), vol. 102, págs. 115-131, doi. 10.1016/j.jpdc.2016.12.011, 2017.

[DOI] On the Interplay Between Throughput, Fairness and Energy Efficiency on Asymmetric Multicore Processors

J. C. Saez, A. Pousa, A. De Giusti, and M. Prieto-Matias, The computer journal págs. 1-21, doi. 10.1093/comjnl/bxx038, 2017.

[DOI] PMCTrack: Delivering Performance Monitoring Counter Support to the OS Scheduler

J. C. Saez, A. Pousa, R. Rodríguez-Rodiíguez, F. Castro, and M. Prieto-Matias, The computer journal (ISSN 0010-4620), vol. 60, num. 1, págs. 60-85, doi. 10.1093/comjnl/bxw065, enero de 2017.

[DOI] Actitudes de los estudiantes frente a un material hipermedial para el aprendizaje de la matemática: un estudio de caso

L. S. Del Río, C. V. Sanz, and N. D. Búcari, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. no. 19, págs. 24-33, junio de 2017.

[DOI] Some stylized facts of the Bitcoin market

A. Fernández Bariviera, M. J. Basgall, W. Hasperué, and M. Naiouf, Physica a: statistical mechanics and its applications (ISSN 0378-4371), vol. 484, págs. 82-90, doi. 10.1016/j.physa.2017.04.159, 2017.

[DOI] Educación Superior a distancia en Argentina: tensiones y oportunidades

A. H. González and M. Martín, Trayectorias universitarias (ISSN 2469-0090), vol. 3, num. 4, págs. 3-11, 2017.

2016

[DOI] Data stream treatment using sliding windows with MapReduce

M. J. Basgall, W. Hasperué, and M. Naiouf, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 76-83, noviembre de 2016.

[DOI] Teaching Concurrency and Parallelism Concepts with CMRE

L. De Giusti, F. Leibovich, F. Chichizola, and M. Naiouf, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 95-100, noviembre de 2016.

[DOI] Book Review: e-Learning and the Science of Instruction

L. De Giusti, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 17, num. 1, págs. 104, junio de 2016.

[DOI] Synthetic aperture radar signal processing in parallel using GPGPU

M. Denham, J. Areta, and F. G. Tinetti, The journal of supercomputing (ISSN 0920-8542, 1573-0484), vol. 72, num. 2, págs. 451-467, doi. 10.1007/s11227-015-1572-z, 2016.

[DOI] Proceso de implementación del nuevo entorno virtual de enseñanza y aprendizaje Moodle de la Facultad de Ciencias Médicas de la UNLP

E. Dreizzen, A. Zangara, and N. Alonso, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 17, num. 1, págs. 52-57, junio de 2016.

[DOI] Using AWS EC2 as Test-Bed infrastructure in the I/O system configuration for HPC applications

P. Gómez Sánchez, D. Encinas, J. Panadero, A. Bezerra, S. Méndez, M. Naiouf, A. De Giusti, D. Rexachs del Rosario, and E. Luque, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 65-75, noviembre de 2016.

[DOI] Los jóvenes, las TIC, y primer año en la Universidad

A. H. González, Trayectorias universitarias (ISSN 2469-0090), vol. 2, num. 3, 2016.

[DOI] Thesis Overview: Scientific Software: Legacy Software Maintenance

M. Méndez, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 101-103, noviembre de 2016.

[DOI] Handshape recognition for Argentinian Sign Language using ProbSom

F. Ronchetti, F. Quiroga, C. Estrebou, and L. Lanzarini, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 1, págs. 1-5, abril de 2016.

[DOI] OSWALD: OpenCL Smith–Waterman on Altera’s FPGA for Large Protein Databases

E. Rucci, C. Garcia, G. Botella, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matías, International journal of high performance computing applications (ISSN 1094-3420, 1741-2846), doi. 10.1177/1094342016654215, junio de 2016.

[DOI] Thesis Overview: Performance and energy efficiency evaluation of heterogeneous systems for bioinformatics

E. Rucci, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 104-105, noviembre de 2016.

[DOI] Hacia las tecnologías para la inclusión social en contextos educativos regionales: análisis del caso “ECCA”

P. S. San Martín and M. A. Guisen, Actualidades investigativas en educación (ISSN 1409-4703), vol. 16, num. 2, págs. 1-26, doi. 10.15517/aie.v16i2.23564, 2016.

[DOI] Thesis Overview: Performance analysis and optimization of parallel Best-First Search algorithms on multicore and cluster of multicore

V. M. Sanz, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 1, págs. 61-62, abril de 2016.

2015

[DOI] Keyword identification in spanish documents using neural networks

G. Aquino and L. Lanzarini, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 55-60, 2015.

[DOI] Authoring tool for creating tangible interaction-based educational activities

V. Artola, C. V. Sanz, L. Moralejo, P. Pesado, and S. Baldassarri, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 114-121, noviembre de 2015.

[DOI] Big data analytics in intensive care units: challenges and applicability in an Argentinian hospital

J. Balladini, C. Rozas, F. E. Frati, N. Vicente, and C. Orlandi, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 61-67, noviembre de 2015.

[DOI] Book Review: Structured Parallel Programming: patterns for efficient computation

A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 1, págs. 43-44, abril de 2015.

[DOI] Book Review: Learning Objects 2: standarts, metadatas, repositories and LCMS

L. De Giusti, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 15, págs. 82, 2015.

[DOI] E-News v1.0

J. L. Filippi, D. Pérez, S. Aguirre, and R. Bertone, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 16, num. 2, págs. 31-36, 2015.

[DOI] Thesis Overview: Software for multi-core processor-based architectures

F. E. Frati, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 154-156, noviembre de 2015.

[DOI] Book Review: The master algorithm: how the quest for the ultimate learning machine will remake our world

W. Hasperué, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 157-158, noviembre de 2015.

[DOI] Selección de atributos representativos del avance académico de los alumnos universitarios usando técnicas de visualización

L. Lanzarini, M. E. Charnelli, G. Baldino, and F. J. Díaz, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 15, num. 1, págs. 42-50, junio de 2015.

[DOI] SOM+PSO. A novel method to obtain classification rules

L. Lanzarini, A. Villa Monte, and F. Ronchetti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 1, págs. 15-22, abril de 2015.

[DOI] Book Review: Essentials for Blended Learning. A standards based guide

M. C. Madoz, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 16, num. 2, págs. 58, diciembre de 2015.

[DOI] Distribution of action movements (DAM): a descriptor for human action recognition

F. Ronchetti, F. Quiroga, L. Lanzarini, and C. Estrebou, Frontiers of computer science (ISSN 2095-2228, 2095-2236), vol. 9, num. 6, págs. 956-965, doi. 10.1007/s11704-015-4320-x, 2015.

[DOI] An energy-aware performance analysis of SWIMM: Smith-Waterman implementation on Intel’s Multicore and Manycore architectures

E. Rucci, C. García, G. Botella, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matías, Concurrency computation (ISSN 1532-0626), vol. 27, num. 18, págs. 5517-5537, doi. 10.1002/cpe.3598, 2015.

[DOI] The PN-PEM framework: a Petri Net based parallel execution model

A. G. H. Wolfmann and A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 55-60, noviembre de 2015.

[DOI] Collaborative Learning Work. Evaluation Model Using the Ethnographic Methodology of “Analysis of Social Networks”

A. Zangara and C. V. Sanz, Edulearn15 proceedings (ISSN 2340-1117), págs. 5373-5380, 2015.

2014

[DOI] Establecimiento del Modelo de Agregación más Apropiado para Ingeniería del Software

H. Amatriain, E. Diez, R. Bertone, and E. Fernández, Revista latinoamericana de ingenieria de software (ISSN 2314-2642), vol. 2, num. 6, págs. 369-400, 2014.

[DOI] Towards the use of video games for learning: a survey about video games preferences of Engineering

M. J. Bouciguez, G. Santos, and M. J. Abásolo Guerrero, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 14, num. 1, págs. 25-31, 2014.

[DOI] Formación de docentes de la carrera de Medicina en el diseño de contenidos educativos mediante Moodle

E. Dreizzen, A. Zangara, and O. M. Spinelli, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, págs. 72-79, junio de 2014.

[DOI] Computing, a Powerful Tool for Improving the Parameters Simulation Quality in Flood Prediction

A. Gaudiani, E. Luque, P. García, M. Re, M. Naiouf, and A. De Giusti, Procedia computer science (ISSN 1877-0509), vol. 29, págs. 299-309, doi. 10.1016/j.procs.2014.05.027, 2014.

Desarrollo de tecnologías educativas orientadas a la inclusión social de usuarios de sistemas de Comunicación Aumentativa asistidos.

M. A. Guisen and C. V. Sanz, Revista irice num. 26, págs. 141-168, 2014.

[DOI] Diseño de ECCA (Entorno Colaborativo de Comunicación Aumentativa y Alternativa). Una ayuda tecnológica para alumnos con Necesidades Complejas de Comunicación

M. A. Guisen and C. V. Sanz, Edutec. revista electrónica de tecnología educativa (ISSN 1135-9250), num. 50, págs. 1-16, diciembre de 2014.

[DOI] Book Review: Handbook of educational data mining

L. Lanzarini, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, num. 1, págs. 80, junio de 2014.

[DOI] Propuesta de Modelo de Procesos para una Ingeniería de Explotación de Información: MoProPEI

S. Martins, P. Pesado, and R. Garcia-Martinez, Revista latinoamericana de ingenieria de software (ISSN 2314-2642), vol. 2, num. 5, págs. 313-332, 2014.

[DOI] Move to Usability SOA Arquitecture: Undo Process Implementation

H. Merlino, O. Dieste, P. Pesado, and R. Garcia-Martinez, Lecture notes on software engineering (ISSN 23013559), págs. 155-160, doi. 10.7763/LNSE.2014.V2.114, 2014.

[DOI] A tool for detecting transient faults in execution of parallel scientific applications on multicore clusters

D. M. Montezanti, E. Rucci, D. Rexachs del Rosario, E. Luque, M. Naiouf, and A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 14, num. 1, págs. 32-38, abril de 2014.

[DOI] Avances en el diseño de una herramienta de autor para la creación de actividades educativas basadas en realidad aumentada

L. Moralejo, C. V. Sanz, P. Pesado, and S. Baldassarri, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 12, num. 1, págs. 8-14, abril de 2014.

[DOI] Paradigmas de interacción hombre-máquina. Un análisis enfocado al ámbito de la educación especial.

L. Moralejo, C. V. Sanz, and P. Pesado, Revista ruedes. red universitaria de educación especial (ISSN 1853-5658), num. Año 3, no. 5, págs. 85-101, abril de 2014.

[DOI] Posibilidadades educativas de Second Life

C. V. Sanz, A. Zangara, and M. L. Escobar G., Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, num. 1, págs. 27-35, junio de 2014.

[DOI] La formación de docentes en el ámbito de la Educación a Distancia: aspectos epistemológicos y metodológicos. Análisis a partir de un caso

C. V. Sanz and A. Zangara, Signos universitarios (ISSN 0326-3932), vol. 33, num. 50, págs. 487-497, mayo de 2014.