Logo 34 años
LogoUNLP Logo CIC

Artículos en Revistas

2018

[DOI] Analysis of Innovative Approaches in the Class Using Conceptual Maps and Considering the Learning Styles of Students

T. Coma-Roselló, A. Aguelo-Arguis, P. Álvarez, C. Sanz, and S. Baldassarri, Ieee revista iberoamericana de tecnologías del aprendizaje (ISSN 1932-8540), vol. 13, num. 4, págs. 120-129, doi. 10.1109/RITA.2018.2879388, 2018.

[DOI] SWIFOLD: Smith-Waterman implementation on FPGA with OpenCL for long DNA sequences

E. Rucci, C. Garcia, G. Botella, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matias, Bmc systems biology (ISSN 1752-0509), vol. 12, num. 5, págs. 96, doi. 10.1186/s12918-018-0614-6, 2018.

[DOI] Unsupervised TOF Image Segmentation through Spectral Clustering and Region Merging

L. Lorenti, J. Giacomantone, and O. Bria, Journal of computer science and technology (ISSN 1666-6038), vol. 18, num. 02, págs. 97-104, doi. 10.24215/16666038.18.e11, 2018.

[DOI] Are GPUs Non-Green Computing Devices?

M. Pi Puig, L. De Giusti, and M. Naiouf, Journal of computer science and technology (ISSN 1666-6038), vol. 18, num. 02, págs. 153-159, doi. 10.24215/16666038.18.e17, 2018.

[DOI] SWIMM 2.0: Enhanced Smith–Waterman on Intel’s Multicore and Manycore Architectures Based on AVX-512 Vector Extensions

E. Rucci, C. G. Sanchez, G. B. Juan, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matias, International journal of parallel programming (ISSN 0885-7458, 1573-7640), págs. 1-21, doi. 10.1007/s10766-018-0585-7, 2018.

[DOI] Síntesis de tesis: Interacción e interactividad en el trabajo colaborativo mediado por tecnología informática. Metodología de seguimiento en escenarios educativos

M. A. Zangara, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), num. 21, págs. 85-86, doi. 10.24215/18509959.21.e11, 2018.

[DOI] Book Review: Aplicación de la tecnología en el aprendizaje. Casos de Argentina y México

M. A. Zangara, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), num. 21, págs. 84, doi. 10.24215/18509959.21.e10, 2018.

[DOI] Métodos de Minería de Datos ligados a la Inteligencia Artificial aplicables a Riesgo Crediticio

P. Jimbo-Santana, A. Villa Monte, L. Lanzarini, and A. Fernández Bariviera, Figempa (ISSN 1390-7042), vol. 2, num. 1, págs. 98-106, 2018.

[DOI] La computación afectiva: emociones, tecnologías y su relación con la educación virtual

V. A. B. Barcenes, C. Sanz, S. Baldassarri, E. R. Ramos, G. V. Mendoza, R. B. Merino, and W. Fierro, Revista de investigación talentos (ISSN 2631-2476), vol. 5, num. 1, págs. 94-103, 2018.

2017

[DOI] Educación Superior a distancia en Argentina: tensiones y oportunidades

A. H. González and M. Martín, Trayectorias universitarias (ISSN 2469-0090), vol. 3, num. 4, págs. 3-11, 2017.

[DOI] Revisión de libro: Disruptive Classroom Technologies: A Framework for Innovation in Education

A. De Giusti, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 20, págs. 80, 2017.

[DOI] A Fault-Tolerant Algorithm For Distributed Resource Allocation

P. Pessolani, O. Jara, S. Gonnet, T. Cortes, and F. Tinetti, Ieee latin america transactions (ISSN 1548-0992), vol. 15, num. 11, págs. 2152-2163, doi. 10.1109/TLA.2017.8070421, 2017.

[DOI] Background Subtraction for Time of Flight Imaging

J. Giacomantone, M. L. Violini, and L. Lorenti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. vol. 17, no. 2, págs. 135-139, 2017.

[DOI] Thesis Overview: Dynamic Gesture Recognition and its Application to Sign Language

F. Ronchetti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. vol. 17, no. 2, págs. 154-155, 2017.

[DOI] Shortages and Challenges in Augmentative Communication through Tangible Interaction Using a User-centered Design and Assessment Process

C. Sanz, V. Artola, A. Guisen, J. Marco, E. Cerezo, and S. Baldassarri, Journal of universal computer sciene (ISSN 0948-695x, 0948-6968), vol. 23, num. 10, págs. 992-1016, 2017.

[DOI] Some stylized facts of the Bitcoin market

A. Fernández Bariviera, M. J. Basgall, W. Hasperué, and M. Naiouf, Physica a: statistical mechanics and its applications (ISSN 0378-4371), vol. 484, págs. 82-90, doi. 10.1016/j.physa.2017.04.159, 2017.

[DOI] Actitudes de los estudiantes frente a un material hipermedial para el aprendizaje de la matemática: un estudio de caso

L. S. Del Río, C. V. Sanz, and N. D. Búcari, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. no. 19, págs. 24-33, 2017.

[DOI] Change-driven development for scientific software

M. Méndez and F. G. Tinetti, The journal of supercomputing (ISSN 0920-8542, 1573-0484), vol. 73, num. 5, págs. 2229-2257, doi. 10.1007/s11227-017-1966-1, 2017.

[DOI] On the Interplay Between Throughput, Fairness and Energy Efficiency on Asymmetric Multicore Processors

J. C. Saez, A. Pousa, A. De Giusti, and M. Prieto-Matias, The computer journal págs. 1-21, doi. 10.1093/comjnl/bxx038, 2017.

[DOI] Towards completely fair scheduling on asymmetric single-ISA multicore processors

J. C. Saez, A. Pousa, F. Castro, D. Chaver, and M. Prieto-Matias, Journal of parallel and distributed computing (ISSN 0743-7315), vol. 102, págs. 115-131, doi. 10.1016/j.jpdc.2016.12.011, 2017.

[DOI] Analysis of Methods for Generating Classification Rules Applicable to Credit Risk

P. Jimbo Santana, A. Villa Monte, E. Rucci, L. C. Lanzarini, and A. Fernández Bariviera, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 17, num. 1, págs. 20-28, 2017.

[DOI] PMCTrack: Delivering Performance Monitoring Counter Support to the OS Scheduler

J. C. Saez, A. Pousa, R. Rodríguez-Rodiíguez, F. Castro, and M. Prieto-Matias, The computer journal (ISSN 0010-4620), vol. 60, num. 1, págs. 60-85, doi. 10.1093/comjnl/bxw065, 2017.

[DOI] Simplifying credit scoring rules using LVQ + PSO

L. C. Lanzarini, A. Villa Monte, A. Fernández Bariviera, and P. Jimbo Santana, Kybernetes (ISSN 0368-492X), vol. 46, num. 1, págs. 8-16, doi. 10.1108/K-06-2016-0158, 2017.

2016

[DOI] Teaching Concurrency and Parallelism Concepts with CMRE

L. De Giusti, F. Leibovich, F. Chichizola, and M. Naiouf, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 95-100, 2016.

[DOI] Thesis Overview: Performance and energy efficiency evaluation of heterogeneous systems for bioinformatics

E. Rucci, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 104-105, 2016.

[DOI] Using AWS EC2 as Test-Bed infrastructure in the I/O system configuration for HPC applications

P. Gómez Sánchez, D. Encinas, J. Panadero, A. Bezerra, S. Méndez, M. Naiouf, A. De Giusti, D. Rexachs del Rosario, and E. Luque, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 65-75, 2016.

[DOI] Thesis Overview: Scientific Software: Legacy Software Maintenance

M. Méndez, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 101-103, 2016.

[DOI] Data stream treatment using sliding windows with MapReduce

M. J. Basgall, W. Hasperué, and M. Naiouf, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 2, págs. 76-83, 2016.

[DOI] Los jóvenes, las TIC, y primer año en la Universidad

A. H. González, Trayectorias universitarias (ISSN 2469-0090), vol. 2, num. 3, 2016.

[DOI] Proceso de implementación del nuevo entorno virtual de enseñanza y aprendizaje Moodle de la Facultad de Ciencias Médicas de la UNLP

E. Dreizzen, A. Zangara, and N. Alonso, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 17, num. 1, págs. 52-57, 2016.

[DOI] OSWALD: OpenCL Smith–Waterman on Altera’s FPGA for Large Protein Databases

E. Rucci, C. Garcia, G. Botella, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matías, International journal of high performance computing applications (ISSN 1094-3420, 1741-2846), doi. 10.1177/1094342016654215, 2016.

[DOI] Book Review: e-Learning and the Science of Instruction

L. De Giusti, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 17, num. 1, págs. 104, 2016.

[DOI] Handshape recognition for Argentinian Sign Language using ProbSom

F. Ronchetti, F. Quiroga, C. Estrebou, and L. Lanzarini, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 1, págs. 1-5, 2016.

[DOI] Thesis Overview: Performance analysis and optimization of parallel Best-First Search algorithms on multicore and cluster of multicore

V. M. Sanz, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 16, num. 1, págs. 61-62, 2016.

[DOI] Hacia las tecnologías para la inclusión social en contextos educativos regionales: análisis del caso “ECCA”

P. S. San Martín and M. A. Guisen, Actualidades investigativas en educación (ISSN 1409-4703), vol. 16, num. 2, págs. 1-26, doi. 10.15517/aie.v16i2.23564, 2016.

[DOI] Synthetic aperture radar signal processing in parallel using GPGPU

M. Denham, J. Areta, and F. G. Tinetti, The journal of supercomputing (ISSN 0920-8542, 1573-0484), vol. 72, num. 2, págs. 451-467, doi. 10.1007/s11227-015-1572-z, 2016.

2015

[DOI] E-News v1.0

J. L. Filippi, D. Pérez, S. Aguirre, and R. Bertone, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 16, num. 2, págs. 31-36, 2015.

[DOI] Book Review: Essentials for Blended Learning. A standards based guide

M. C. Madoz, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 16, num. 2, págs. 58, 2015.

[DOI] The PN-PEM framework: a Petri Net based parallel execution model

A. G. H. Wolfmann and A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 55-60, 2015.

[DOI] Big data analytics in intensive care units: challenges and applicability in an Argentinian hospital

J. Balladini, C. Rozas, F. E. Frati, N. Vicente, and C. Orlandi, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 61-67, 2015.

[DOI] Book Review: The master algorithm: how the quest for the ultimate learning machine will remake our world

W. Hasperué, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 157-158, 2015.

[DOI] Keyword identification in spanish documents using neural networks

G. Aquino and L. Lanzarini, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 55-60, 2015.

[DOI] Thesis Overview: Software for multi-core processor-based architectures

F. E. Frati, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 154-156, 2015.

[DOI] Authoring tool for creating tangible interaction-based educational activities

V. Artola, C. V. Sanz, L. Moralejo, P. Pesado, and S. Baldassarri, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 2, págs. 114-121, 2015.

[DOI] Distribution of action movements (DAM): a descriptor for human action recognition

F. Ronchetti, F. Quiroga, L. Lanzarini, and C. Estrebou, Frontiers of computer science (ISSN 2095-2228, 2095-2236), vol. 9, num. 6, págs. 956-965, doi. 10.1007/s11704-015-4320-x, 2015.

[DOI] An energy-aware performance analysis of SWIMM: Smith-Waterman implementation on Intel’s Multicore and Manycore architectures

E. Rucci, C. García, G. Botella, A. De Giusti, M. Naiouf, and M. Prieto-Matías, Concurrency computation (ISSN 1532-0626), vol. 27, num. 18, págs. 5517-5537, doi. 10.1002/cpe.3598, 2015.

[DOI] Collaborative Learning Work. Evaluation Model Using the Ethnographic Methodology of “Analysis of Social Networks”

A. Zangara and C. V. Sanz, Edulearn15 proceedings (ISSN 2340-1117), págs. 5373-5380, 2015.

[DOI] Book Review: Learning Objects 2: standarts, metadatas, repositories and LCMS

L. De Giusti, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 15, págs. 82, 2015.

[DOI] Selección de atributos representativos del avance académico de los alumnos universitarios usando técnicas de visualización

L. Lanzarini, M. E. Charnelli, G. Baldino, and F. J. Díaz, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 15, num. 1, págs. 42-50, 2015.

[DOI] SOM+PSO. A novel method to obtain classification rules

L. Lanzarini, A. Villa Monte, and F. Ronchetti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 1, págs. 15-22, 2015.

[DOI] Book Review: Structured Parallel Programming: patterns for efficient computation

A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 15, num. 1, págs. 43-44, 2015.

2014

Desarrollo de tecnologías educativas orientadas a la inclusión social de usuarios de sistemas de Comunicación Aumentativa asistidos.

M. A. Guisen and C. V. Sanz, Revista irice num. 26, págs. 141-168, 2014.

[DOI] Establecimiento del Modelo de Agregación más Apropiado para Ingeniería del Software

H. Amatriain, E. Diez, R. Bertone, and E. Fernández, Revista latinoamericana de ingenieria de software (ISSN 2314-2642), vol. 2, num. 6, págs. 369-400, 2014.

[DOI] Move to Usability SOA Arquitecture: Undo Process Implementation

H. Merlino, O. Dieste, P. Pesado, and R. Garcia-Martinez, Lecture notes on software engineering (ISSN 23013559), págs. 155-160, doi. 10.7763/LNSE.2014.V2.114, 2014.

[DOI] Diseño de ECCA (Entorno Colaborativo de Comunicación Aumentativa y Alternativa). Una ayuda tecnológica para alumnos con Necesidades Complejas de Comunicación

M. A. Guisen and C. V. Sanz, Edutec. revista electrónica de tecnología educativa (ISSN 1135-9250), num. 50, págs. 1-16, 2014.

[DOI] Propuesta de Modelo de Procesos para una Ingeniería de Explotación de Información: MoProPEI

S. Martins, P. Pesado, and R. Garcia-Martinez, Revista latinoamericana de ingenieria de software (ISSN 2314-2642), vol. 2, num. 5, págs. 313-332, 2014.

[DOI] Formación de docentes de la carrera de Medicina en el diseño de contenidos educativos mediante Moodle

E. Dreizzen, A. Zangara, and O. M. Spinelli, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, págs. 72-79, 2014.

[DOI] Posibilidadades educativas de Second Life

C. V. Sanz, A. Zangara, and M. L. Escobar G., Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, num. 1, págs. 27-35, 2014.

[DOI] Book Review: Handbook of educational data mining

L. Lanzarini, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 13, num. 1, págs. 80, 2014.

[DOI] Computing, a Powerful Tool for Improving the Parameters Simulation Quality in Flood Prediction

A. Gaudiani, E. Luque, P. García, M. Re, M. Naiouf, and A. De Giusti, Procedia computer science (ISSN 1877-0509), vol. 29, págs. 299-309, doi. 10.1016/j.procs.2014.05.027, 2014.

[DOI] La formación de docentes en el ámbito de la Educación a Distancia: aspectos epistemológicos y metodológicos. Análisis a partir de un caso

C. V. Sanz and A. Zangara, Signos universitarios (ISSN 0326-3932), vol. 33, num. 50, págs. 487-497, 2014.

[DOI] Paradigmas de interacción hombre-máquina. Un análisis enfocado al ámbito de la educación especial.

L. Moralejo, C. V. Sanz, and P. Pesado, Revista ruedes. red universitaria de educación especial (ISSN 1853-5658), num. Año 3, no. 5, págs. 85-101, 2014.

[DOI] Towards the use of video games for learning: a survey about video games preferences of Engineering

M. J. Bouciguez, G. Santos, and M. J. Abásolo Guerrero, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 14, num. 1, págs. 25-31, 2014.

[DOI] A tool for detecting transient faults in execution of parallel scientific applications on multicore clusters

D. M. Montezanti, E. Rucci, D. Rexachs del Rosario, E. Luque, M. Naiouf, and A. De Giusti, Journal of computer science & technology (ISSN 1666-6038), vol. 14, num. 1, págs. 32-38, 2014.

[DOI] Avances en el diseño de una herramienta de autor para la creación de actividades educativas basadas en realidad aumentada

L. Moralejo, C. V. Sanz, P. Pesado, and S. Baldassarri, Revista iberoamericana de tecnología en educación y educación en tecnología (ISSN 1850-9959), vol. 12, num. 1, págs. 8-14, 2014.